Dutch

The place for non-Americans to talk about the show and everything else.

Moderators: Island Breeze, Forum Moderators

User avatar
Poison Ivy
Enthusiastic Roswellian
Posts: 89
Joined: Thu Aug 04, 2005 4:34 am

Dutch

Post by Poison Ivy »

People who speak Dutch? I used to live in The netherlands but moved when I was 8 to Ireland! But I still speak Dutch fluently!

Het zou leuk zijn als er mensen waren die Nederlands zouden spreken? Ik heb dat al een hele tijd niet meer gedaan!

xxx Ivy
User avatar
Bixie
Addicted Roswellian
Posts: 257
Joined: Fri Sep 17, 2004 4:05 pm
Location: The Netherlands

Post by Bixie »

HI Ivy!!

Dit is heel raar om hier in mijn eigen taal te schrijven. Ik denk dat er niet zoveel Nederlanders hier rondhangen, maar ik ben er in iedergeval 1. LOL

Heel grappig om dit te vinden.

groetjes
Sandra
User avatar
Poison Ivy
Enthusiastic Roswellian
Posts: 89
Joined: Thu Aug 04, 2005 4:34 am

Post by Poison Ivy »

Eens kijken of ik het nog kan!

Ik spreek namelijk niet meer Nederlands elke dag! Ik leefde vroeger in Nederland, maar verhuisde toen in 8 was naar Ierland. Ik heb namelijk een Ierse vader en een Nederlandse moeder!

Maar het is inderdaad leuk om te schrijven in mijn oorspronkelijke moedertaal. Ik kan het nog redelijk goed, he?

Hier zijn inderdaad niet veel Nederlanders of Vlamingen! Daar spreken ze toch ook Nederlands he? En in Wallonië Frans!

Well ja!

Kusjes Ivy!
User avatar
Bixie
Addicted Roswellian
Posts: 257
Joined: Fri Sep 17, 2004 4:05 pm
Location: The Netherlands

Post by Bixie »

Je doet het nog prima Ivy.

Ik zie zelfs een klein beetje een Nederlands trekje in je verhaal wat je nu aan het schrijven bent. :wink:

Maar je doet het goed en inderdaad er zijn niet zoveeel nederlanders hier en ook geen Belgen. Althans het deel van Belgie wat nederlands spreekt.

Ik hoorde van Lissalou dat je binnenkort in de chat van DAS zit, nou hou er maar rekening mee dat ik er ook ben. Ik vind het erg leuk om op RF in mijn moerstaal te kunnen schrijven.

Hugs
Sandra
User avatar
Poison Ivy
Enthusiastic Roswellian
Posts: 89
Joined: Thu Aug 04, 2005 4:34 am

Post by Poison Ivy »

Joepie! Er zal al een iemand zijn!

Heb ik nog Nederlandse trekjes? Dat is leuk om te weten! Ik vraag me eignelijk af of iemand begrijpt wat we aan het typen zijn!

xxx Ivy
User avatar
Bixie
Addicted Roswellian
Posts: 257
Joined: Fri Sep 17, 2004 4:05 pm
Location: The Netherlands

Post by Bixie »

Ik denk het niet, want ik heb al eens op de Italiaanse thread gekeken en daar gaan mij ogen van draaien. Ik begrijp er geen bal van. lol
Dus iedereen die hier komt kijken heeft waarschijnlijk het zelfde probleem als dat ik heb met Italiaans.

Maar ik zie nederlandse trekjes in je zins bouw in je verhaal. En dat is erg geinig om te zien. Je hebt het nog niet helemaal verloren.

Waar heb je gewoond in Nederland, ik woon in Hilversum.

xxx Sandra
User avatar
Poison Ivy
Enthusiastic Roswellian
Posts: 89
Joined: Thu Aug 04, 2005 4:34 am

Post by Poison Ivy »

Ja, je hebt gelijk! Ik snap ook niks van dat italiaans of spaans. Is wel grappig om te lezen! Moet ik zeggen!

Ik woonde in de buurt van Maastricht, als die stad nog bestaat! Het is al lang geleden dat ik nog in Nederland ben geweest, maar deze zomer kom ik nog eens! Ik ga mijn grootouders en de familie van mijn moeder bezoeken!

Kusjes, Ivy!
User avatar
Bixie
Addicted Roswellian
Posts: 257
Joined: Fri Sep 17, 2004 4:05 pm
Location: The Netherlands

Post by Bixie »

OOh Maastricht bestaat nog steeds. Nog niets veranderd op de landkaart. :wink:

Je zult wel merken dat de omgeving veranderd is, want dat gebeurd overal. Ik had het zelf vandaag toen ik met mijn broer door Soest reed. Ik herekende nog een hoop dingen maar ooh zo veel nieuwe dingen die ik nog nooit gezien had.
Zelfs paleis Soestdijk is anders. Sinds Prinses Juliana en prins Bernard neti meer leven ziet er behoorlijk verlaten uit. Geen bewaking meer bij de ingang en gewoon de normale vlag in de top van de toren.
Ik was er al jaren niet meer geweest. Dus ik weet dat je je ogen zult uitkijken als je naar Nederland komt, want ook in Maastricht zal wel het een en ander veranderd zijn.

xxx Sandra
User avatar
Poison Ivy
Enthusiastic Roswellian
Posts: 89
Joined: Thu Aug 04, 2005 4:34 am

Post by Poison Ivy »

Ja, dat dacht ik wel, dat de omgeving veranderd is. Maar toen ik daar nog woonde, was Maastricht toch zo'n mooie stad. Ik hoop in ieder geval dat er nog een beetje hetzelfde is gebleven ...

Ja, Ik heb het gehoord van Juliana en Bernard spijtig ...

Beatrix is nog altijd Koningin, niet? En Willem-Alexander (of zoiets) is toch getrouwd met een of andere argetijnse... And hebben toch ook al twee kindjes, niet? Ik weet het allemaal niet zeker ....

Maar ik zal nog eens wat opzoekingswerk doen!

xxx Ivy
User avatar
Bixie
Addicted Roswellian
Posts: 257
Joined: Fri Sep 17, 2004 4:05 pm
Location: The Netherlands

Post by Bixie »

Ja Beatrix is nog steeds Koningin en Willem Alexander is getrouwd met Maxima, inderdaad een Argentijnse.
Ze hebben 2 kinderen, 2 dochters. De oudste is Amalia en de jongste is nog een baby en dat is Alexia.

Kijk anders maar eens op de site van het Koninklijke Huis. koninklijkehuis.nl als ik het goed heb, zullen ook vast wel foto's staan van de kleine spruiten.

xxx Sandra
Post Reply